Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

Συνέντευξη στον ταλαντούχο Θάνο Κουλουβάκη για το Rotten Poets Society




Την Κλειώ Ιερωνυμάκη τη γνώριζα από την Αγία Γαλήνη - ένα χωριό του Ρεθύμνου στην Κρήτη· απ' όπου καταγόμαστε και οι δύο. Ωστόσο, η ευκαιρία για να τη γνωρίσω περισσότερο ήταν η ενασχόληση και αγάπη της για τη λογοτεχνία - μία αγάπη που μοιραζόμαστε. Η φίλη Κλειώ, λοιπόν, δέχτηκε να απαντήσεις τις ερωτήσεις μου για το Rotten Poets Society σε μία άκρως ενδιαφέρουσα συνέντευξη και την ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου για την τιμή που μου έκανε. Δίχως περαιτέρω καθυστέρηση, ας περάσουμε στις ερωτήσεις...

Πότε ξεκίνησες να γράφεις; 

Σαν ανάμνηση έχω τον παιδικό μου εαυτό, να παίζει με τις λέξεις και να σκαρώνει ποιηματάκια. Δεν με ένοιαζε το που θα έγραφα, μόνο το σφίξιμο στο στομάχι θυμάμαι έντονα, ώστε να προλάβω να μεταφέρω τις ιδέες μου στο χαρτί πριν χαθούν. Αλλά αν με ρωτάς για την πρώτη ολοκληρωμένη ιστορία, την έγραψα μετά από παρακίνηση καλών φίλων το 1997 και το όνομά της ήταν «Το στοιχειωμένο κάστρο». Ήμουν 11 χρονών.


Τι αποτελεί έμπνευση για εσένα; 

 Έμπνευση μπορεί να είναι οτιδήποτε ή τίποτε. Μια ιδέα γεννιέται εύκολα και απλά, το μετά είναι το δύσκολο κομμάτι. Αναφέρομαι σε όλη την εργασία και μελέτη που χρειάζεται ένα λογοτεχνικό έργο έως ότου ολοκληρωθεί, εάν υπάρξει ποτέ ολοκλήρωση, καθώς η διαδικασία μοιάζει και είναι ατέρμονη.


Ποιο βιβλίο διάβασες το τελευταίο χρονικό διάστημα και σου κέντρισε το ενδιαφέρον; 

Αυτές τις μέρες διαβάζω τη λίστα του Σίντλερ και παρόλο που είμαι στις πρώτες σελίδες, με παρασύρει στην παράνοια της εποχής και νιώθω ότι, κυριολεκτικά, βουλιάζω στις καταθλιπτικές σελίδες του. Μέχρι τώρα αποπνέει φόβο, θλίψη, οργή και δυστυχώς βλέπω ότι δεν παύει να είναι επίκαιρο. Μιλώ για τους ανθρώπους που δολοφονήθηκαν πρόσφατα στη Νέα Ζηλανδία, είναι τραγικό το πόσο εύκολα αναβιώνει το μίσος και διαιωνίζεται.


Ποιο είδος λογοτεχνίας προτιμάς να διαβάζεις και ποιο να γράφεις; 

Τείνω να επιλέγω συγγραφέα και ύφος γραφής. Η γραφή του Ντοστογιέφσκι, παραδείγματος χάριν, με μαγεύει είτε είναι διήγημα, είτε δοκίμιο. Η ποιητική αφήγηση του Πόε και η σκληρότητα του Κούντερα χαρακτηρίζουν, κατ’ εμέ, γενικά τα έργα τους και απολαμβάνω την κάθε γραμμή. Είμαι, όμως, γενικά δεκτική στο να εξερευνήσω το έργο οποιουδήποτε συγγραφέα, ανεξάρτητα από το λογοτεχνικό είδος στο οποίο αυτό ανήκει. Περίπου στην ίδια λογική κινείται και το γράψιμο μου. Αναλόγως την ιδέα που θα έχω κάθε φορά, μπορεί να αφορά παιδική λογοτεχνία, μακάβριο διήγημα, μυθιστόρημα ή κάποιο κειμενάκι με αφηρημένο ύφος.


Θεωρείς ότι στην Ελλάδα δίνεται η δυνατότητα σε νέες και νέους συγγραφείς να διαβαστούν και να αναγνωριστεί η δουλειά τους; 

 Στην Ελλάδα γίνεται μια αξιόλογη προσπάθεια από νέους εκδοτικούς, που δεν διστάζουν να δώσουν βήμα σε άγνωστους λογοτέχνες. Από την έκδοση όμως, μέχρι τα χέρια του αναγνώστη, μεσολαβεί μια εύλογη απόσταση, η οποία δεν είναι ούτε απλό, ούτε εύκολο να καλυφθεί.


Ποια είναι τα όνειρα σου για τα επόμενα 10 χρόνια, ανεξάρτητα από το συγγραφικό σου έργο; 

 Θα ήθελα με κάποιο τρόπο μαγικό, παραμυθένιο αν θες, η αύρα και η αίσθηση που υπάρχει τώρα στην καθημερινότητά μου, να παραμείνει ίδια και αναλλοίωτη.


Τι θα ήθελες να πεις στους αναγνώστες σου; 

Να μην σταματούν να κάνουν όνειρα και να παλεύουν γι’ αυτά. Έστω και αν δεν πραγματοποιηθούν, το ταξίδι μπορεί να τους οδηγήσει στην Ιθάκη τους.


Ποιοι/ποιες είναι οι αγαπημένοι/αγαπημένες σου συγγραφείς; 

Φ. Ντοστογιέφσκι, Ε.Α. Πόε, Β. Κορνάρος.


Θα έλεγες ότι υπάρχει κάποιος άνθρωπος που σε στηρίζει σε ό,τι κι αν κάνεις και σου δίνει δύναμη στο έργο σου; 

 Θεωρώ τον εαυτό μου ιδιαίτερα τυχερό, καθώς έχω αρκετούς ανθρώπους στη ζωή μου, οι οποίοι είναι δίπλα μου στα εύκολα, στα δύσκολα και στα παράξενα. Δοθείσης της ευκαιρίας, τους ευχαριστώ θερμά.


Ετοιμάζεις κάποιο καινούργιο βιβλίο;

Παράλληλα με τα διηγήματα στα αγγλικά, που γράφω κατά καιρούς και κυκλοφορούν σε ξένο τύπο, αυτό το χρονικό διάστημα, δουλεύω πάνω στο δεύτερο μέρος του πρώτου μου βιβλίου «Ο μικρούλης Μίκο και η λίμνη Μπλου» των εκδόσεων Κομνηνός. Ελπίζω και αυτό να αγαπηθεί από τους αναγνώστες, οι οποίοι στάθηκαν και αφορμή για να γραφτεί η συνέχεια της ιστορίας. 
Ευχαριστώ για την όμορφη συνέντευξη και θα ήθελα, με τη σειρά μου, να σου ευχηθώ καλή συνέχεια στο εξαίσιο έργο σου και το νέο σου βιβλίο να γίνει ευρέως αγαπητό.




Παρακάτω θα δείτε τα εξώφυλλα των βιβλίων που έχει γράψει η Κλειώ και έχουν εκδοθεί από τις Εκδόσεις Κομνηνός. Όπως επίσης θα βρείτε και το link της προσωπικής της σελίδας στο Facebook:









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου